We ontkomen er bijna niet meer aan. Overal waar we kijken op social media komt er wel snel even een influencer langs op je beeld. Influencers zijn invloedrijke personen met een social media platform waar ze met enige regelmaat unieke content op plaatsten. Deze content wordt opgevangen door social media gebruikers en zullen bij deze persoon blijven hangen als deze content hen aanspreekt. Ze herkennen het gevoel, hebben in dezelfde situatie gezeten of worden gewoon ontzettend geïnspireerd door het verhaal. Ze blijven deze persoon volgen, dit wordt ook wel de achterban genoemd. Hoe groter de achterban, hoe meer invloed en bereik een influencer zal hebben maar welke soorten influencers kennen we nu eigenlijk? In deze blog willen we jullie graag wat meer vertellen over de groep bloggers.

Wat zijn bloggers

Bloggers zijn personen die een domein bezitten. Een domein is ook wel een eigen website. Op deze website wordt met enige regelmaat geschreven content geplaatst. Het kan gaan over het dagelijks leven, over fashion producten, over reizen die worden gemaakt. Je kan het je zo gek niet bedenken of er wordt wel over geblogd. De meeste bekende blogcategoriën zijn de mamabloggers, de mannenbloggers, de lifestyle bloggers, de fashion&beautybloggers, de wonen en interieurbloggers, de foodbloggers, de travelbloggers, de techbloggers en de ondernemerblogger. Er bestaan nog veel meer blogcategoriën maar dit zijn toch wel de meest voorkomende. Het opvallende aan bloggers is dat de content steeds hetzelfde thema heeft en daardoor zijn het ook bloggers (en influencers). De bloggers schrijven vanuit hun eigen passie, hun eigen verhaal en daardoor is de content ook altijd uniek.

Bloggers als instrument in de marketingmix

De content die door een blogger op het net wordt geplaatst wordt ontzettend goed ontvangen door Google. Hoe vaker er over een bepaald merk wordt gepraat, hoe beter Google dit zal opnemen in bijvoorbeeld de zoekmachine. Omdat dit een soort van gratis adverteren is, is deze manier ontzettend verleidelijk voor bedrijven. Bloggers voor steeds vaker ingezet om de linkwaarde van een merk te verbeteren, om naamsbekendheid te vergroten, om traffic en/of leads naar een bepaalde website te genereren, etc. Er zijn in ieder geval genoeg dingen die je met een blog kan doen. Ben je een blogger en wil je geld verdienen met bloggen dan is een samenwerking met bedrijven zeker iets waar je over na kan denken. Mocht je hier interesse in hebben lees je dan is in en meld je aan bij een influencer marketing bureau of platform. Hier zetten bedrijven vaak een campagne op.