Een goede landingspagina is belangrijk. Maar weet jij wat een landingspagina eigenlijk is? Een landingspagina is de pagina waarop je bezoeker "landt" als hij of zij zoekt op termen die passen bij jouw pagina. Het is dus belangrijk om deze pagina volledig te optimaliseren. Door gebruik te maken van SEO (Search Engine Optimization) zorg je dan dat deze pagina bovenaan komt te staan als je zoekt op bepaalde termen. Verkoop jij tuintegels? Dan wil je gevonden worden op verschillende termen zoals: "tuintegels" en "tegels tuin". Op deze pagina hoef je niet gevonden te worden op alles wat jij verder nog doet. Voor je andere zaken maak je een andere landingspagina aan.

Een landingspagina uitgelegd

Een landingspagina is dus de pagina waar je op gevonden wilt worden als een potentiële klant een zoekwoord intikt in Google of een alternatieve zoekmachine. Het liefst wil je dan dat de link naar jouw pagina helemaal bovenaan staat, want, laten we eerlijk zijn, zelf kijk je ook niet verder dan hoogstens de eerste drie suggesties. Je moet dus zorgen dat je daar tussen staat. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Je zult je complete website moeten optimaliseren en een zoekwoordenonderzoek moeten doen om er achter te komen wat de belangrijke zoekwoorden voor jouw branche zijn. Het kan dus nodig zijn om een of zelfs alle teksten op je website te laten herschrijven.

Wat doen je concurrenten?

Staat je directe concurrent boven jou in Google? Dan zul je actie moeten ondernemen. De beste manier is dan het inschakelen van een marketing bureau. Zij kunnen precies voor je uitzoeken hoe het komt dan jouw concurrent hoger scoort in Google dan jij. En zij kunnen daarop anticiperen. Een marketing bureau kan je adviseren over de te nemen stappen, maar ze kunnen je ook alle zorgen omtrent linkbuilding en SEO uit handen nemen. 

Geef de boel uit handen!

Alleen al het opstellen van een plan voor linkbuilden en SEO kost heel veel tijd. En dan ben je nog niet eens echt begonnen met het verbeteren van je website en je online zichtbaarheid. Daarbij is het ook nog eens zo dat je dit niet even een paar maanden kunt laten rusten, je bent dan al snel weer terug bij af. Door een marketing bureau in de arm te nemen zorg je voor een continuïteit op het gebied van linkbuilden. Ook kunnen zij door het doen van diverse onderzoeken, precies bepalen wat er voor nodig is om jou bovenaan in Google te krijgen.